piątek, 25 stycznia 2013

Suflet jabłkowy

Dziś gdy się obudziłam nie miałam pomysłu na śniadanie, lecz gdy weszłam do kuchni zobaczyłam ostatnio zakupione kokilki i od razu przyszło mi do głowy, że zrobię suflet no i skończyło się na jabłkowym. Może nie jest jakiś wspaniale wyrośnięty ale za to prosty i smaczny.


Składniki (na 2 suflety):
- jedno duże jabłko
- jajko
- płaska łyżka mąki żytniej pełnoziarnistej
- stewia
- płaska łyżeczka cukru trzcinowego

Przygotowanie:
Jabłko myjemy, obieramy i ścieramy na tarce. Oddzielamy białko od żółtka i ubijamy na sztywną pianę. Żółtko mieszamy ze stewią (użyłam 3 rozkruszone tabletki) oraz mąką. Powoli dodajemy pianę, tak aby nie opadła i mieszamy. W kokilkach układamy od spodu starte jabłko a na to naszą masę z jajka i posypujemy z wierzchu cukrem trzcinowym. Pieczemy około 13 minut w 180 stopniach. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz